WEEKLY: miejski przegląd filmowy!

Weekly_Full_HD

Nietypowe lokalizacje, świeży repertuar, premierowe projekcje. WEEKLY to miejski przegląd filmowy, w ramach którego zobaczycie filmy poświęcone czterem obszarom tematycznym: muzyce, architekturze, sztukom wizualnym oraz nowym technologiom. Program obejmie najnowsze produkcje filmowe z całego świata ukazujące pełne spektrum formalne i gatunkowe — zarówno filmy krótkometrażowe, pełnometrażowe fabuły, jak i filmy dokumentalne, których premiery odbywały się na festiwalach filmowych w Rotterdamie, czy Berlinie.

Lokalizacje:

Poznań Fort II, ul. Obodrzycka 60
Brama Poznania, ul. Gdańska 2
Politechnika Poznańska, Centrum Wykładowe, ul. Piotrowo 2
Pawilon, ul. Ewangelicka 1

P R O G R A M:

CZERWIEC // WEEKLY: FILM & MUSIC 

Poznań Fort II, ul. Obodrzycka 60

Zaczynamy od mocnego dźwiękowego uderzenia – w ramach Fort Fest Carnaval zapraszamy na pokaz filmów, które eksplorują świat muzyki. W programie: początki sowieckiej sceny techno, pulsujące energią teledyski prosto z Londynu, historia kariery M.I.A oraz najlepsze videoclipy pokazywane w tym roku na Short Waves Festival. Kolejna odsłona WEEKLY już w lipcu!

6.06.2019 

Era of Dance

Era of Dance, reż. Viktors Buda, Łotwa/Rosja 2018, dokument, 81’
Poznańska premiera dokumentu muzycznego „Era of Dance”, który pokazuje historię sowieckiej techno rewolucji. Wyreżyserowany przez Viktorsa Buda film opowiada o początkach sceny rave i złotej erze kultury techno w regionie. Film prezentowany na wielu prestiżowych festiwalach filmowych.

7.06.2019

Pokaz Videoclipów: London Short Film Festival, 80’
Filmy krótkometrażowe łączące wizję z dźwiękiem, od teledysków po wizualne uczty z innowacyjnymi soundtrackami, różnorodne gatunki – od animacji po kawałki taneczne, sci-fi, aż po dramat. Każdy gust muzyczny znajdzie coś dla siebie: od techno tworzonego przez duo Underworld po pop w najczystszej postaci od Years & Years, grime od Mike GLC, czy pełne uczucia R&B pobłogosławione przez Beyoncé od Chloe X Halle. A do tego The Coral i Pissed Jeans dostarczą poezji słowa mówionego.

8.06.2019

Awesome Shorts: YouTube challenge, 60’
W luźnym tłumaczeniu: najlepszy, niesamowity, nietuzinkowy, niepowtarzalny, nieoczywisty  – po prostu AWESOME. Ten program to nieprzewidywalny rollercoaster, szalona jazda przez to, co jest “najbardziej” wizualnie i muzyczne na YouTube. Tylko tutaj znajdziecie zaskakujące zastosowanie green screenu, memy i gify w każdej postaci, found footage, najlepsze taneczne ruchy, jakie widział świat, ładne obrazki i krótkie historie pewnych miłości. Poznacie kolesia, który poleciał do Japonii tylko po to, żeby zaśpiewać Mamma Mia w dużej zimnej rzece. Będą produkcje z niskim budżetem i te z wysokim, znane i nieznane, polskie akcenty, totalny profesjonalizm i czysta amatorszczyzna oraz dużo dobrej muzyki. Jednym słowem WSZYSTKO. Najlepiej.

9.06.2019
MATANGI / MAYA / MIA, reż. Stephen Loveridge, Sri Lanka/UK/USA 2018, dokument 95’
Matangi/Maya/M.I.A. to film złożony z osobistych taśm, które Maya i jej najbliżsi przyjaciele nagrywali przez ostatnie 22 lata. Ukazują one jej podróż od nastoletniej imigrantki mieszkającej w londynie do światowej gwiazdy pop M.I.A. Czerpiąc ze swoich korzeni Maya stworzyła patchworkowa tożsamość, która zawiera elementy z każdego etapu jej życia, dzwiekową paletę, na ktorej zmieszala tamilską politykę, art punk, hip hopowe beaty oraz wielokulturowość.

 

SIERPIEŃ // WEEKLY: FILM & ARCHITECTURE

Brama Poznania, ul. Gdańska 2

09.08.2019, g. 20:30
Plenerowy pokaz filmów z konkursu Urban View –  pokaz filmów krótkometrażowych poświęconych miastu, architekturze, a także lokalnej tożsamości kulturowej miejsca i przemianom miast w XXI wieku. Premierowy zestaw przygotowany przez programerów Short Waves Festival, którzy od 5 lat organizują specjalny konkurs filmowy Urban View poświęcony wyłącznie tematyce miejskiej i urbanistyce.

Lost Rivers

10.08.2019, g. 20.30
Lost Rivers, reż. Caroline Bacle, dokument, Kanada 2012, 72 min. 
Dawniej przez prawie każde miasto przemysłowe przepływała rzeka. Wokół nich budowane były domy, drogi i fabryki. Zanieczyszczone rzeki na setki lat zniknęły pod powierzchnią ziemi. Dziś, trwa walka o przywrócenie naturalnych elementów w sercach wielkich miast. „Lost Rivers” zabiera nas w podróż w poszukiwaniu utraconych rzek, dzięki miejskim myślicielom, aktywistom i artystom z całego świata. Projekcję poprzedzi spotkanie z Thomasem Randalem Pagem, – mieszkającym w Londynie architektem, projektantem i nauczycielem akademickim, który specjalizuje się w realizacjach stanowiących medium między przestrzenią miejską a otaczającą je naturą. Spotkanie planowane jest na g. 19.30. 

TOC_14

11.08.2019, g. 17.00, Sala Audiowizualna, Brama Poznania 

Smak Cementu, reż. Ziad Kalthoum, Niemcy, Liban, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Syria, Katar 2017, 85 min.
Bohaterami filmu Ziada Kalthouma są syryjscy robotnicy budujący gigantyczny drapacz chmur w Bejrucie. Warunki pracy są ciężkie, do tego po dziewiętnastej nikt nie może opuścić placu budowy, który stał się ich tymczasowym domem. Kiedy budują kolejny wieżowiec w stolicy Libanu, ich domy w Syrii znikają pod bombami. Bo „Smak cementu” to przede wszystkim opowieść o wojnie. Cementowy pył, który bezustannie wdychają robotnicy, przywołuje przerażające wspomnienia miast obracanych w gruzy. 

WRZESIEŃ // WEEKLY: FILM & SCIENCE

Politechnika Poznańska, Centrum Wykładowe, ul. Piotrowo 2

25.09.2019, g. 18:00 

dragonflyeyes4-1600x900-c-default

Oczy ważki, reż. Bing Xu, fabuła, Chiny 2017, 81’
Witajcie w nowym wspaniałym świecie! Według statystyk, wielki brat spogląda na nas z kamer przemysłowych aż 300 razy dziennie. Xu Bing przejrzał 10000 godzin nagrań, by stworzyć z nich emblematyczny życiorys naszych czasów. Od cichej dziewczyny do gwiazdeczki Youtube’a. 

26.09, godz. 18:00
FUTURO SHORTS: NEW TECHNOLOGY
Pokaz filmów krótkometrażowych ukazujących wpływ nowych technologii na życie człowieka. Po sukcesie tegorocznego pokazu plenerowego Futuro Open Air organizator planuje po raz kolejny zaprezentować poznańskiej publiczności ciemną stronę nowych technologii, mediów społecznościowych oraz nieograniczonego dostępu do Internetu.

Program:

  • Selfies, reż. Claudia Gentinetta, Cecil Brun, Arzu Saglam, Szwajcaria 2018, animacja, 4’
  • À Distance (Remote control), reż. Gauthier Battoue, Francja 2017, fabuła 15’
  • In Between, reż. Aleksandar Radan, Niemcy/Serbia 2015, eksperyment 9’
  • Swatted, reż. Ismaël Joffroy Chandoutis, Francja 2018, animacja/dokument, 21’
  • I Know You from Somewhere, reż. Andrew Fitzgerald, USA 2017, fabuła 15’
  • Solar Walk Réka Bucsi, Dania 2017, animacja 21’ 

Łączny czas: 81 min.

Wprowadzenie do projekcji: Emilia Mazik

the-truth-about-killer-robots-promo-85679108_PRO35_5

 27.09. g. 19:00

The Truth About Killer Robots, dokument, reż. Maxim Pozdorovkin, USA 2018, 82’
Spojrzenie na zastosowanie maszyn w życiu codziennym. Z jednej strony roboty są bardzo pomocne; z drugiej, zabierają ludziom miejsca pracy, a nawet mogą zagrażać ich życiu. „The Truth about Killer Robots” został stworzony z wywiadów z pracownikami i różnymi specjalistami i pokazuje materiały z miejsc, w których roboty są używane każdego dnia. Po projekcji zapraszamy na spotkanie z zaproszonymi gośćmi, z którymi porozmawiamy o wpływie technologii na życie człowieka.

Zaproszeni eksperci: 

Wiesław Bartkowski: Projektant interakcji i badacz systemów złożonych. Kierownik i współtwórca studiów podyplomowych CreativeCoding.pl oferowanych w Warszawie przez School of Form. Należy do kadry School of Form i School of Ideas na Uniwersytecie SWPS. Twórca pionierskich na polskim rynku programów kształcenia łączących informatykę z naukami humanistycznymi i twórczym wykorzystaniem technologii. Pasjonat dzielenia się umiejętnością programowania. Uczy artystów i projektantów wykorzystywania tworzywa, jakim jest połączenie kodu z elektroniką i cyfrową fabrykacją. Naukowo zajmuje się complex systems, symuluje komputerowo i analizuje systemy techno-społeczne. Realizował badania m.in. w programie „Future and emerging technologies”. Stworzył narzędzia wykorzystywane w ONZ i West Point. W pierwszym podejściu do doktoratu pod kierunkiem prof. Andrzeja Nowaka, badał “emocjonalne” sztuczne sieci neuronalne jako narzędzie do optymalizacji przybliżonych rozwiązań problemów NP-trudnych. Jego wizualizacje naukowe i instalacje interaktywne prezentowane były m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Centrum Sztuki Współczesnej, Galerii BOZAR, Galerii Arsenał, Artothek Monachium i Teatrze Nowym. Współpracował z Florida Atlantic University, Ammerman Center for Art and Technology w Connecticut, Institute for Scientific Interchange Foundation Torino, Columbia University oraz Instytutem Podstaw Informatyki PAN. Laureat DESIGN ALIVE AWARDS 2018 w kategorii Animator m.in. za poszerzanie horyzontu styku interaktywnej techniki z naukami humanistycznymi, designem i sztuką.

dr Rafał Ilnicki – stara się zrozumieć w jaki sposób jest możliwe zachowanie i rozszerzanie człowieczeństwa w stechnicyzowanej kulturze. Jest adiunktem w Instytucie Kulturoznawstwa UAM.

Prowadzenie: Emilia Mazik, Fundacja Ad Arte

PAŹDZIERNIK // WEEKLY: FILM & ART 

Pawilon, ul. Ewangelicka 1

2.10, g.19.00

ART SHORTS: TRACK OF TIME
Filmy krótkometrażowe z pogranicza filmu i videoartu. Premierowy program filmowy prezentujący najciekawsze eksperymentalne formy filmowe prezentowane zarówno w obiegu festiwali filmowych (Kurzfilmtage Oberhausen, International Film Festival Rotterdam), jak i w galeriach i muzeach sztuki, które luźny sposób odnoszą się do kategorii czasu. 

Wprowadzenie: Emilia Mazik

Past Perfect, reż. Jorge Jacome

Past Perfect, reż. Jorge Jacome

Program:

  • Past Perfect, reż. Jorge Jacome, Portugalia 2019, 23’
  • The Kodachrome Elegies, reż. Jay Rosenblatt, USA 2017, 11’
  • Frequencies, reż. Thomas R. Peeters,  Belgia 2018, 13’
  • Screen, reż. Christoph Girardet, Niemcy 2018, 18’

Łączny czas: 65’

3.10, g. 19.00

ART SHORTS: WOJCIECH ULMAN + Q&A 

Pokaz trzech filmów artysty wizualnego Wojciecha Ulmana, absolwenta Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu: “The Act”, „Sinusoida zdarzeń”, a także “Olśnienie” z roku 2019. Po projekcji zapraszamy na spotkanie z twórcą, które poprowadzi Mikołaj Tkacz.

The Act, reż. Wojciech Ulman

The Act, reż. Wojciech Ulman

Program zrealizowany przy wsparciu Miasta Poznań #poznanwspiera

Organizator: Fundacja Ad Arte

Partnerzy: Be Collective, Brama Poznania, Politechnika Poznańska

Finansowanie: Miasto Poznań

Patroni medialni: Czasopismo EKRANy, Kultura u Podstaw, Lokalny Fyrtel, Magazyn Miasta/ Cities Magazine, Radio Afera.

WEEKLY na facebooku.

weekly_plakat